Lista blogów

IdziemyDalej.pl

Idziemy Dalej, to blog który zasadniczo powstał pod koniec 2012 roku przed naszym wyjazdem na Nową Zelandię. Początkowo, była to wyłącznie codzienna relacja z podróży na drugi koniec świata, spisywana z myślą o naszych rodzinach i znajomych. Chcieliśmy mieć z nimi stały kontakt i ta forma komunikacji wydawała nam się całkiem do tego odpowiednia. Przy okazji pojawili się zupełnie nieznani nam czytelnicy, którzy śledzili naszą podróż i czasem zadawali pytania o jakieś szczegóły z krainy Maorysów.

Blogowanie spodobało nam się na tyle, że niecały rok później, planując naszą kolejną podróż, tym razem do Ameryki Południowej, ponownie wróciliśmy do bloga i znowu prowadziliśmy codzienną relację z podróży po Argentynie i Chile. We wrześniu 2014 polecieliśmy do Madrytu i idąc za ciosem również pisaliśmy o tym na stronie.

Od tamtej pory udało nam się odwiedzić między innymi Peru, Portugalię, Spitsbergen, Azerbejdżan i Japonię, a także polecieć na kilka dni do Kopenhagi, Budapesztu, Pragi i Barcelony. Kilka mniejszych wyjazdów zorganizowaliśmy też w Polsce.

Zapraszamy Was w kolejne podróże po świecie. Nie zabraknie wypraw dalekich jak i tych bliskich. Postaram się też doradzić jak zorganizować podróż i na co zwracać uwagę by zawsze były to miły i niezapomniany czas.

Zapraszamy do lektury!

Asia i Krzysiek

Wapniaki w drodze to Kaśka i Piotr. Jedno rodem z łódzkiego, drugie podkarpackiego. Teraz zazwyczaj z Krakowa. Stare i chyba nawet dobre małżeństwo. Pamiętamy czasy kiedy nie było internetu, ale coraz mniej pamiętamy czasy, kiedy nie wędrowaliśmy razem przez świat. Teraz my, humaniści w bezwzględnym świecie internetu próbujemy prowadzić blog podróżniczy.

Znajdziecie u nas najpiękniejsze szlaki górskie i nizinne, długodystansowe i krótsze, w Polsce i na świecie. Uważne podróżowanie. Spotkania z kulturą i ludźmi. Szczegółowe opisy szlaków. Czasami pewnie nawet zbyt szczegółowe. Mnóstwo unikatowych informacji, niedostępnych gdzie indziej w języku polskim. Za nami Izraelski Szlak Narodowy, Szlak Jordański, Szlak Kom – Emine w Bułgarii, Główny Szlak Sudecki i Beskidzki i wiele innych. Zazwyczaj wędrujemy z plecakiem i namiotem pokonując kilometry tras  przed dany kraj. Lubimy taki sposób podróżowania.

Wapniaki w drodze nie mają jakichś oszałamiająco wielkich osiągnięć statystycznych jeśli chodzi o ilość państw czy kontynentów. Rzadko łapiemy okazje na tanie bilety na kilka dni. Nie wiedzielibyśmy co wybrać do zobaczenia na tak krótko. Na weekend wolimy Polskę. Zwiedzamy tak powoli i dokładnie, że mamy nadzieję, że wystarczy nam życia, by zobaczyć cały świat. Szczególnie, że często po prostu wsiąkamy w wędrowanie po Beskidach czy gubimy się na szlakach w Tatrach i to nam wystarcza. Uwielbiamy tak samo polskie góry jak islandzki interior.

Mamy nadzieję, że nasze teksty pomogą Wam w samodzielnym podróżowaniu. Może zakochacie się w Bułgarii albo Bliskim Wschodzie tak jak my? Jordania jest taka piękna! Izraelska pustynia Negew jeszcze cudowniejsza! Dzięki naszym tekstom sam zorganizujesz trekking na Maderze i przejdziesz Camino de Santiago startując z Porto. Dowiesz się też jak zdobyć Koronę Gór Polski i inne odznaki PTTK. A że kochamy zbieranie pieczątek ozdobnych w górach, ale także w letterboxach w geocachingu, to może zarazimy Cię i tym hobby?

Pakujcie plecaki! Zakładajcie buty trekkingowe! Zapraszamy na wspólne wędrowanie i poznawanie świata.

Znajkraj. Rowery i narty biegowe

Blog podróżniczy Znajkraj jest internetową kroniką naszych małych i dużych podróży, po Polsce i Europie, latem i zimą, na rowerach i na nartach biegowych, tylko we dwoje lub z przyjaciółmi.

Podróżując na rowerach i na biegówkach łączymy chęć poznawania świata z ruchem na świeżym powietrzu. Dążymy do tego, by turystyka pokazywała nam nowe miejsca, otwierała na poznanych ludzi i ich zwyczaje, uczyła tolerancji i pokory wobec świata, ale też by była sposobem na zdrowie i dobrą kondycję fizyczną.

Podróżujemy po Polsce, ale także coraz chętniej po Europie. Wsród naszych ostatnich zagranicznych wyjazdów jest włoskie Trentino w Dolomitach, a wcześniej zielona, pełna długodystansowych tras rowerowych niemiecka Brandenburgia, gdzie spędziliśmy majówkę. Polecieliśmy z rowerami na niezwykłą wyspę, która czasem więcej wspólnego miała z Księżycem, a nie z Ziemią – naszym celem była południowa Islandia. Rok wcześniej odwiedziliśmy na rowerach Rumunię – Maramuresz i Bukowina podbiły nasze serca, także ciesząc nas w głębi, że wciąż jeszcze w Europie są regiony tak oddane tradycji.

Wśród naszych treści ważne miejsce zajmuje Green Velo na Podkarpaciu i Wiślana Trasa Rowerowa w Małopolsce.

W ostatnich latach odwiedziliśmy rowerami także Dolną Saksonię w Niemczech, czeskie Morawy Południowe, przejechaliśmy rowerami przez Alpy Wschodnie, zrobiliśmy rundę wokół Norwegii fiordów, a początkiem naszej rowerowej podróży po Europie był duński Bornholm.

Drugą naszą pasją są narty biegowe. W ostatnich latach na biegówkach poznaliśmy między innymi włoskie Alpe di Siusi w Dolomitach, biegówkowe eldorado w Ramsau am Dachstein w Austrii, ale też absolutnie niezwykłą, daleką północną Finlandię.

W drodze na najwyższe szczyty Afryki

W drodze na najwyższe szczyty Afryki to projekt, który ma na celu zdobycie najwyższych szczytów/miejsc w każdym afrykańskim kraju. Do tej pory próbowałem wejść na 15 afrykańskich gór: Kilimandżaro w Tanzanii, Mount Kenya w Kenii, Rwenzori w Ugandzie, Karisimbi w Rwandzie, Mount Heha w Burundi, Mount Meru w Tanzanii, Sapitwa Peak w Malawi, nienazwany wierzchołek w górach Mafinga Hills w Zambii, Pico de Sao Tome na Wyspach Św. Tomasza i Książęcej, Mont Bengoue i Mount Iboundji w Gabonie, Konigstein w Namibii, Otse Hill w Botswanie, Ras Dashen w Etiopii i Jebel Toubkal w Maroku.

Do zdobycia jest 56 szczytów. A wliczając w to terytoria zależne położone wokół kontynentu afrykańskiego jest ich aż 66 – będzie co robić przez całe życie. Kolejne kraje na drodze to: Kamerun, Gambia, RPA, Swaziland i Lesotho. A wkrótce po nich kolejnych kilkadziesiąt państw. Wszystkich zainteresowanych zarówno uczestnictwem, jak i pomocą przy organizacji wyjazdów do kolejnych państw zapraszam do współpracy.

Zdjęcia, relacje  z podróży, pokazy slajdów, publikacje z afrykańskich wypraw i nie tylko. To wszystko na stronie: Szczyty Afryki

Robert Gondek

„Bar Świat” to strona promująca głównie rodzinną turystykę aktywną. Dla osób zainteresowanych wyjazdami z dziećmi, niskobudżetowymi, najczęściej związanymi z nocowaniem pod namiotem, gotowaniem sobie samemu jedzenia, byciem blisko natury i aktywnym spędzaniem czasu. Mamy nadzieję, że rodziny znajdą tu wiele inspiracji. A może i inni, którzy czują, że świat jest ich domem, albo choć „barem”, gdy dom zamykamy na klucz i ruszamy przed siebie. Najwięcej piszemy o Europie czyli podróżach dostępnych dla każdego. Zdarzają się nam także dalsze wypady.

„Bar świat”, bo bliskie jest nam dzielenie się wrażeniami z wyjazdów poprzez słowo. Ci, którzy lubią literaturę, zapewne skojarzą, z jakim autorem to określenie jest związane :)

Od lat związani jesteśmy z branżą sportową i turystyczną. Świadczymy usługi marketingowe i PR-owe dla firm outdoorowych, redagujemy strony internetowe oraz jesteśmy autorami artykułów podróżniczych i o tematyce górskiej. Pilotujemy wycieczki.

Zazwyczaj aktywnie spędzamy czas: biegamy (udział w maratonach i w biegach górskich), lubimy turystykę rowerową, kajaki, wspinaczkę, jogę, chodzimy po górach. Nasze dzieci (Dominika, ur. 2005 r. oraz Jędrek, ur. 2008 r.) są powoli wciągane w te wszystkie aktywności, jak również w podróże, które kochamy najbardziej.

Zapraszamy: http://www.barswiat.pl/

Witamy na naszym blogu. Nazywamy się Gosia i Kasper. Poznaliśmy się w jednej z krakowskich korporacji i niedługo później, postanowiliśmy wyjechać razem do Chin, aby uczyć dzieci angielskiego. Pobyt początkowo planowany na 10 miesięcy przedłużył się do ponad dwóch lat, a już niedługo wracamy do Państwa Środka na kolejne dwa lata. Na naszym blogu wysrodkowani.pl piszemy przede wszystkim o podróżach po Chinach i innych krajach, a także o życiu na emigracji i naszych codziennych zmaganiach w tym jakże obcym kręgu kulturowym. Serdecznie zapraszamy.

Cześć jestem Daniel.

Prowadzę blog fotograficzno-reportażowy Poznaj Moją Przygodę na którym piszę o spotkanych ludziach na mojej drodze oraz o przygodach jakie trafiały mi się podczas moich podróży.

Opisuję wiele zabawnych sytuacji jak i również tych niezręcznych oraz nieprzyjemnych. Zdarza się tak, że czasem jest dużo śmiechu, czasem też jest to żal i smutek, ale każda z moich historii jest inna. Dzięki temu jest wiele do opowiedzenia, a przygody zawsze znajdują mnie same.

Na Poznaj Moją Przygodę można znaleźć masę pięknych zdjęć oraz wiele cennych informacji.

Podróżuje w każdy możliwy sposób, autostop, rower, pieszo, byle by poznać każdy smak przygody. Nie interesuje podróżowanie w ofercie all-inclusive, ale uczenie się wszystkiego i poznawanie na własną rękę. Dzięki temu można poznać bardziej ludzi i kulturę panująca w danym regionie świata.

Podróżuje po Polsce i po świecie. Uwielbiam nasze piękne Tatry. Najprzyjemniejszym środkiem transportu dla mnie jest zawsze rower. Największym jak do tej pory osiągnięciem okazał się samotny wyjazd do Belgi gdzie pokonałem blisko 2000 km. Nauczyłem się przy tym cierpliwości i zrozumiałem jaką przyjemność niesie takie podróżowanie i bycie niezależnym.

Opisuje również o tym jak odkryłem swoją pasje w mojej pierwszej wyprawie do Norwegi. Jak łapałem autostop przez całą Islandię. Oraz jakich sympatycznych i pomocnych ludzi poznałem w Gruzji i Armenii.

Bliską mi pasją jest również fotografia i mini reportaże, takie jak zdjęcia z Prypeci i Czarnobyla czy podczas Festiwalu Wikingów w Wolinie.

Zapraszam na moją stronę Poznaj Moją Przygodę po więcej przygód.

Blog Globtrotera

Podróże dookoła świata, spełnione marzenia, porady, relacje, zdjęcia, video! Inspirujący blog podróżniczy Michała Stolarewicz.

Pomysł założenia bloga podróżniczego narodził mi się w warunkach, które najbardziej kocham, czyli na wysokości kilku tysięcy metrów nad Ziemią, podczas jednego z moich częstych lotów na kierunku Londyn-Warszawa. Zadumany, zapatrzony w chmury wpadłem na pomysł Bloga Globtrotera. Wszystkie posty traktuje bardzo osobiście, są odzwierciedleniem mojej duszy, moich spełnionych marzeń. Staram się, aby każdy artykuł na moim blogu przekazywał wartość dodatnią. Chciałbym zarażać wszystkich swoją pozytywną energią i udowodnić, że marzenia naprawdę się spełniają, a do dalekich podróży nie potrzebujemy kilku zer na koncie albo ogromnego spadku po dziadku.

Zapraszam! BlogGlobtrotera.pl

Jesteśmy trzyosobową rodziną. Mieszkamy w Warszawie, gdzie pracujemy i uczęszczamy do szkół. Nasze indywidualne zainteresowania i inklinacje wpływają na charakter odwiedzanych miejsc. Zasadniczo unikamy atrakcji szeroko opisanych w przewodnikach, jednak i takie znalazły się na naszych trasach.  Zwykle planowanie kolejnego wyjazdu  zaczyna się od narady nad mapą (Europy do tej pory, ale kto wie co będzie dalej). Każdy zaznacza interesujące punkty a po połączeniu ich flamastrem wychodzi trasa przejazdu.

Wspólnie przejechane ponad 200 tysięcy km nauczyło nas wiele, więc może jest to pora by podzielić się tym!? Sam pomysł spisania, obfotografowania i narysowania tego co zobaczyliśmy przez kilkanaście ostatnich lat zrodził się w tym roku podczas objazdu Sycylii. Po burzy mózgów wykluła się tez nazwa starymfordem.pl, która została przyjęta prze aplauz i zaakceptowanie bez zbędnej krytyki.

Na naszym blogu znajdziecie subiektywne opisy ciekawych miejsc, wiele zdjęć, szkice wykonane w terenie ale też garść praktycznych porad

Zapraszamy do lektury

K.R.F.

Cześć! Zapraszamy na naszego bloga o Islandii. Ten nierealnie piękny i niewiarygodnie ciekawy kraj to nasza ogromna pasja. Wręcz uzależniliśmy się od jego odwiedzania i spędzamy tam każdego roku po kilka miesięcy.

Ubóstwiamy podróżować także po innych rejonach świata, ale najbardziej ciągnie nas na daleką Północ. Swego czasu spędziliśmy również rok w norweskiej Laponii.  Nawet jeśli interesują Was inne kierunki podróży i póki co nie zamierzacie na Islandię się wybierać, to myślimy, że i tak znajdziecie na naszym blogu coś dla siebie. Mamy nadzieję, że sprawimy Wam przyjemność fotografiami oraz natchniemy opowieściami z tej niezwykle tajemniczej wyspy i może wkrótce stanie się ona jednym z Waszych marzeń.

Z nami nabierzecie apetytu na daleką Północ!