Lista blogów

Witamy na naszym blogu. Nazywamy się Gosia i Kasper. Poznaliśmy się w jednej z krakowskich korporacji i niedługo później, postanowiliśmy wyjechać razem do Chin, aby uczyć dzieci angielskiego. Pobyt początkowo planowany na 10 miesięcy przedłużył się do ponad dwóch lat, a już niedługo wracamy do Państwa Środka na kolejne dwa lata. Na naszym blogu wysrodkowani.pl piszemy przede wszystkim o podróżach po Chinach i innych krajach, a także o życiu na emigracji i naszych codziennych zmaganiach w tym jakże obcym kręgu kulturowym. Serdecznie zapraszamy.

Cześć jestem Daniel.

Prowadzę blog fotograficzno-reportażowy Poznaj Moją Przygodę na którym piszę o spotkanych ludziach na mojej drodze oraz o przygodach jakie trafiały mi się podczas moich podróży.

Opisuję wiele zabawnych sytuacji jak i również tych niezręcznych oraz nieprzyjemnych. Zdarza się tak, że czasem jest dużo śmiechu, czasem też jest to żal i smutek, ale każda z moich historii jest inna. Dzięki temu jest wiele do opowiedzenia, a przygody zawsze znajdują mnie same.

Na Poznaj Moją Przygodę można znaleźć masę pięknych zdjęć oraz wiele cennych informacji.

Podróżuje w każdy możliwy sposób, autostop, rower, pieszo, byle by poznać każdy smak przygody. Nie interesuje podróżowanie w ofercie all-inclusive, ale uczenie się wszystkiego i poznawanie na własną rękę. Dzięki temu można poznać bardziej ludzi i kulturę panująca w danym regionie świata.

Podróżuje po Polsce i po świecie. Uwielbiam nasze piękne Tatry. Najprzyjemniejszym środkiem transportu dla mnie jest zawsze rower. Największym jak do tej pory osiągnięciem okazał się samotny wyjazd do Belgi gdzie pokonałem blisko 2000 km. Nauczyłem się przy tym cierpliwości i zrozumiałem jaką przyjemność niesie takie podróżowanie i bycie niezależnym.

Opisuje również o tym jak odkryłem swoją pasje w mojej pierwszej wyprawie do Norwegi. Jak łapałem autostop przez całą Islandię. Oraz jakich sympatycznych i pomocnych ludzi poznałem w Gruzji i Armenii.

Bliską mi pasją jest również fotografia i mini reportaże, takie jak zdjęcia z Prypeci i Czarnobyla czy podczas Festiwalu Wikingów w Wolinie.

Zapraszam na moją stronę Poznaj Moją Przygodę po więcej przygód.

Blog Globtrotera

Podróże dookoła świata, spełnione marzenia, porady, relacje, zdjęcia, video! Inspirujący blog podróżniczy Michała Stolarewicz.

Pomysł założenia bloga podróżniczego narodził mi się w warunkach, które najbardziej kocham, czyli na wysokości kilku tysięcy metrów nad Ziemią, podczas jednego z moich częstych lotów na kierunku Londyn-Warszawa. Zadumany, zapatrzony w chmury wpadłem na pomysł Bloga Globtrotera. Wszystkie posty traktuje bardzo osobiście, są odzwierciedleniem mojej duszy, moich spełnionych marzeń. Staram się, aby każdy artykuł na moim blogu przekazywał wartość dodatnią. Chciałbym zarażać wszystkich swoją pozytywną energią i udowodnić, że marzenia naprawdę się spełniają, a do dalekich podróży nie potrzebujemy kilku zer na koncie albo ogromnego spadku po dziadku.

Zapraszam! BlogGlobtrotera.pl

Znajkraj. Rowery i narty biegowe

Blog podróżniczy Znajkraj jest internetową kroniką naszych małych i dużych podróży, po Polsce i Europie, latem i zimą, na rowerach i na nartach biegowych, tylko we dwoje lub z przyjaciółmi.

Podróżując na rowerach i na biegówkach łączymy chęć poznawania świata z ruchem na świeżym powietrzu. Dążymy do tego, by turystyka pokazywała nam nowe miejsca, otwierała na poznanych ludzi i ich zwyczaje, uczyła tolerancji i pokory wobec świata, ale też by była sposobem na zdrowie i dobrą kondycję fizyczną.

Podróżujemy po Polsce, ale także coraz chętniej po Europie. Nasze ostatnie zagraniczne wyjazdy to włoskie Trentino w Dolomitach, a wcześniej zielona, pełna długodystansowych tras rowerowych niemiecka Brandenburgia, gdzie spędziliśmy majówkę. W zeszłym roku polecieliśmy z rowerami na niezwykłą wyspę, która czasem więcej wspólnego miała z Księżycem, a nie z Ziemią – naszym celem była południowa Islandia. Rok wcześniej odwiedziliśmy na rowerach Rumunię – Maramuresz i Bukowina podbiły nasze serca, także ciesząc nas w głębi, że wciąż jeszcze w Europie są regiony tak oddane tradycji.

W ostatnich latach odwiedziliśmy rowerami także Dolną Saksonię w Niemczech, czeskie Morawy Południowe, przejechaliśmy rowerami przez Alpy Wschodnie, zrobiliśmy rundę wokół Norwegii fiordów, a początkiem naszej rowerowej Europy był duński Bornholm.

Drugą naszą pasją są narty biegowe. W ostatnich latach na biegówkach poznaliśmy między innymi włoskie Alpe di Siusi w Dolomitach, biegówkowe eldorado w Ramsau am Dachstein w Austrii, ale też absolutnie niezwykłą, daleką północną Finlandię.

Jesteśmy trzyosobową rodziną – K., Renatson i Synek zwany Żabą. Mieszkamy w Warszawie, gdzie pracujemy i uczęszczamy do szkoły podstawowej. Nasze indywidualne zainteresowania i inklinacje wpływają na charter odwiedzanych miejsc. Zasadniczo unikamy miejsc szeroko opisanych w przewodnikach, jednak i takie znalazły się na naszych trasach.  Zwykle planowanie kolejnego wyjazdu  zaczyna się od narady nad mapą (Europy do tej pory, ale kto wie co będzie dalej). Każdy zaznacza interesujące punkty a po połączeniu ich flamastrem wychodzi trasa przejazdu.

Wspólnie przejechane ponad 200 tysięcy km nauczyło nas wiele, więc może jest to pora by podzielić się tym!? Sam pomysł spisania, obfotografowania i narysowania tego co zobaczyliśmy przez kilkanaście ostatnich lat zrodził się w tym roku podczas objazdu Sycylii. Po burzy mózgów wykluła się tez nazwa starymfordem.pl, która została przyjęta prze aplauz i zaakceptowanie bez zbędnej krytyki.

Na naszym blogu znajdziecie subiektywne opisy ciekawych miejsc, wiele zdjęć, szkice wykonane w terenie ale też garść praktycznych porad

Zapraszamy do lektury

K.R.F.

Cześć! Zapraszamy na naszego bloga o Islandii. Ten nierealnie piękny i niewiarygodnie ciekawy kraj to nasza ogromna pasja. Wręcz uzależniliśmy się od jego odwiedzania i spędzamy tam każdego roku po kilka miesięcy.

Ubóstwiamy podróżować także po innych rejonach świata, ale najbardziej ciągnie nas na daleką Północ. Swego czasu spędziliśmy również rok w norweskiej Laponii.  Nawet jeśli interesują Was inne kierunki podróży i póki co nie zamierzacie na Islandię się wybierać, to myślimy, że i tak znajdziecie na naszym blogu coś dla siebie. Mamy nadzieję, że sprawimy Wam przyjemność fotografiami oraz natchniemy opowieściami z tej niezwykle tajemniczej wyspy i może wkrótce stanie się ona jednym z Waszych marzeń.

Z nami nabierzecie apetytu na daleką Północ!
Adam i Marta

1756 km na Zachód

Na co dzień mieszkam w małym, alpejskim miasteczku na południu Francji. Moją największą pasją są podróże i niemal cały wolny czas przeznaczam na odkrywanie nowych miejsc. Na początku pisałam bloga z tęsknoty za ojczyzną i bliskimi, a z czasem zaczęłam traktować blogowanie jako hobby. Obecnie dużo piszę o codziennym życiu za granicą, dobrych i złych stronach emigracji oraz o lokalnej kulturze i zwyczajach. Wiele wpisów dotyczy też turystyki, ponieważ Francja to bardzo ciekawy kraj, który ma pod tym względem wiele do zaoferowania. Ostatnio udało mi się też spełnić jedno ze swoich największych marzeń i wyjechałam na miesiąc do Japonii. Nie wiem gdzie mnie jeszcze poniesie, ale z pewnością to opiszę i udokumentuję licznymi zdjęciami :).

Bloga polecam w szczególności wszystkim zainteresowanym Francją (w tym także emigracją) i Japonią.

Miłego czytania i oglądania!

Podróżozbiór

Podróż i zbiór, czyli zbiór podróży, proste prawda?

Podróże przecież kształcą, ale i każdy dzień kształci, a skoro codzienność kształci tak jak podróż, to w takim razie podróżujemy każdego dnia. Jest w tym logika?
Dla nas wielka. Każdy z nas wcześniej z osobna błądził już trochę po świecie, zobaczył, poczuł, posmakował, poznał to i owo, tu i tam.
Trafiając na siebie jakiś czas temu, zaczęliśmy poznawać i doznawać razem. I w sumie o tym jest nasz blog, nasz zbiór, a pojęcia „zbiór” podobno się nie definiuje, tak jak trudno jest zdefiniować podróż.

Blog podróżniczy. Podróżozbiór. Wyjazdy rowerowe. Pieszo w góry.

Wszechświat możliwości – kolaż by Podróżozbiór

Podróżozbiór jest więc blogiem o podróżach głównie rowerowych, ale nie tylko. Bywa i pieszo, i na hulajnodze. Chcemy podzielić się tym co zobaczyliśmy, co nas zaciekawiło, zainspirowało, a może i drażniło. Będzie o podróżach małych i dużych. Wyjazd nawet na jeden dzień nad rzekę zalicza się do zbioru podróży mniejszych, tak zwanych przypraw. Dajemy się zaskoczyć bliższemu otoczeniu. Zbiór podróży większych, mamy nadzieję, że będzie się rozrastał i zaglądał w coraz to nowe zakątki. Zakątki geograficzne, ale i te rysowane na mapach naszych myśli.

Zapraszamy!

Ania i Paweł

Wszystko na wariata

To po raz pierwszy i ostatni o nas – autorach. Poznaliśmy się 9  lat temu ( licząc od 1 stycznia 2005 he he  ). Po 8 latach zaręczyliśmy się w Paryżu, aby rok później wziąć na spontanie ślub w Grecji ( przygotowania od decyzji do realizacji 3,5 miesiąca ). Biorąc pod uwagę trudności biurokratyczne związane z zawarciem związku małżeńskiego za granicą to nawet spoko wynik. Pojechaliśmy na własną rękę  i do Francji i do Grecji ( jak teraz tak się to czyta to trochę śmiesznie ) i chyba to spodobało nam się najbardziej.
Wracając w październiku 2013 roku z Grecji już wiedzieliśmy co łączy nas w 100 %. Miłość do podróżowania.

Będą podróże, będzie żarcie w podróży ( oooo tak ! ) i będą FOTKI !
Ania & Kuba

Hit The Trail

Hit the trail o blog o determinacji, pokonywaniu własnych ograniczeń i spełnianiu marzeń, które pozornie wydają się niemożliwe do zrealizowania.

Jestem Ola, mam 23 lata i od 3 lat samotnie zwiedzam świat w poszukiwaniu własnego miejsca na ziemi chcąc udowodnić, że wszystko jest możliwe. Po odbytych podróżach do Europejskich państw, gdzie we Włoszech odbywałam Erasmusa, w Belgii spróbowałam najpyszniejszej czekolady ever, w Budapeszcie jadłam langosza, w Londynie zwiedziłam najbardziej zjawiskowe muzeum historii naturalnej, w Austrii jeździłam na desce, w Niemczech oglądałam pokaz światła na Bramie Brandenburskiej, w Hiszpanii, Turcji, Bułgarii i Chorwacji byłam na wakacjach, a w Portugalii uczyłam się surfingu, nadszedł czas na podbicie nowych kontynentów.

Za mną samotna 3 miesięczna wyprawa do Meksyku, w trakcie której zmieniło się wszystko, a mój apetyt na kolejne podróże zwiększył się jeszcze bardziej. Dlatego od Stycznia 2017 zaczynam nową przygodę – jadę uczyć angielskiego w Kolumbijskiej szkole i już nie mogę się doczekać.

A o wszystkim tym możecie poczytać na moim blogu hit-the-trail.com, gdzie oprócz zdjęć i obszernych opowieści z moich podróży znajdziecie filmiki, poradniki oraz inspiracje.

PROMO HIT THE TRAIL from Aleksandra Radwan on Vimeo.