Autobus czy samochód? Transport na Malcie

Na Maltę przywiał nas wiatr zmian. Znajomi mieli taki kaprys, że postanowili tam zamieszkać. Piaskową wyspę poznawaliśmy więc głownie od kuchni. Nie poznaliśmy zbyt wielu knajp, do dziś nie wiemy ile kosztuje nocleg na Gozo z widokiem na klify. Pojawiliśmy się tam w połowie czerwca, chyba jeszcze przed rozpoczęciem high season. Rano szliśmy po bułki, wieczorami narzekaliśmy na to, że w do bloku wciąż nie udało się dociągnąć kabla z Internetem (tak, Malta jest pod tym względem zacofana).

transport na macle auto czy autobus wypożyczanie samochodu na malcie

Nie ominęła nas jednak kwestia transportu. Chwilę zastanawialiśmy się czy wynająć czy może polegać na lokalnym publicznym transporcie. W końcu zainwestowaliśmy w zupełnie niesprytny samochodzik, który z wielkim trudem wdrapywał się na kolejne wzniesienia. Albo się nie wdrapywał i zsuwał w dół bo:

Malta jest górzysta

Ten kraj składa się ze strategicznie ulokowanych wzgórz. Na tych wzgórzach są cytadelę, z których możesz do woli gapić się w równiny wokół twojej cytadeli. Jak chcesz do cytadeli dojechać autem, to naprawdę przemyśl dobrze dołożenie kilku złotych na wynajęcie auta o większej niż śmieszna pojemności silnika.

Nasz mały Peugeot nie dawał rady na wzniesieniach w Gozo. Szczególnie na rzadziej uczęszczanych drogach. Jeśli już masz słaby samochód, a za to wyładowany po brzegi znajomymi i rodziną, wybierz główne, większe trasy dojazdowe. Na przykład te po których poruszają się autobusy.

wynajem samochodu na malcie wypozyczanie auta na malcie autobusem czy samochodem po malcie i gozo strome podjazdy na Gozo

Ruch lewostronny na Malcie

Nie dość, że góry  to jeszcze mind fuck w głowie. Pamiętaj, że na Malcie jeździ się po lewej stronie, zmienia biegi lewą ręką a na rondach patrzy w prawą stronę. Bo…

Na Malcie kochają ronda

Jest tu ich nawet więcej niż w Polsce. Będziecie je napotykać co kilometr. Normalne skrzyżowanie to rzadkość i na tyle duże zagrożenie, że opatrywane jest znakiem Uwaga! – concealed exit ahead.

Te skrzyżowania bywają różne, jednych praktycznie nie zauważysz. Inne na egzaminie z prawa jazdy przyprawiłyby o lekki zawał serca. Przykładowo: trasa do Blue Grotto. Wąskie skrzyżowanie umieszczone jest dokładnie na rogu budynku. Każda ze stron jest jednakowo nieświadoma czy coś nadjeżdża z drugiej strony. Stare lustro ustawione jest tylko dla samochodów na drodze z pierwszeństwem. W dodatku ci jadący po drodze podporządkowanej muszą zatrzymać się na STOPie na stromym wzniesieniu.

Zobacz post Autobus czy samochód? Transport na Malcie na blogu autora
Udostępnij

O autorze

Prawnik bez togi. W wolnych chwilach wlepiam wzrok w mapę i planuje nasze weekendowe wyjazdy. Poza tym tańczę salsę, jeżdżę na rowerze, tworzę quizy. Nie odmówię również wina. Nie nadaje się na ornitologa, bo łatwo wybucham głośnym śmiechem. Autor www.zdalaodbiura.pl

Could create table version :No database selected