2 DNI NA BAHAMACH Z DRINKIEM BAHAMA MAMA

2 DNI NA BAHAMACH Z DRINKIEM BAHAMA MAMA!

Alkoholi i drinków, w których nazwie odnajdziemy kraj, miasto lub wyspę, z pewnością znalazłoby się sporo. Prawie każdy słyszał o Long Island Iced Tea, Blue Curaçao (w nazwie jedna z antylskich wysp) czy o szampanie, a to słowo pochodzi od francuskiego regionu Szampania (Champagne). Jednym z drinków, którego nazwa jest nierozerwalnie związana z jego geograficznym pochodzeniem, jest także Bahama Mama. Mieliśmy tę przyjemność, by pierwszy raz go spróbować właśnie na Bahamach, gdzie spędziliśmy zaledwie 2 dni w drodze powrotnej z Kuby.

Bahama mama to slangowe, trochę pieszczotliwe, a trochę wulgarne określenie mieszkanki Bahamów, słynącej z… dużej i krągłej pupy, co na Bahamach jest uznawane za wyznacznik kobiecości i piękna. Określenie przyjęło się także jako nazwa koktajlu, który rzekomo ma zwalać z nóg tak samo jak bahamska „mama”. Wreszcie, zwrotu „bahama mama” używa się także, by opisać horrendalnie drogą restaurację na Bahamach, zwłaszcza w stolicy archipelagu Nassau, na wyspie New Providence. (Swoją drogą, bahamskie ceny mogą być przystępne chyba tylko dla tych turystów, którzy przypływają tu swoimi jachtami.)

To właśnie w Naussau lądujemy na Bahamach, gdzie spędzimy zaledwie dwa dni, wracając z dłuższego pobytu na Kubie. Nie zdążyliśmy dowiedzieć się o Bahamach zbyt wiele, ale dwa dni wystarczą, by rozsmakować się w lokalnych drinkach. Zamawiamy nasz pierwszy w życiu koktajl bahama mama w restauracji basenowej w parku wodnym Aquaventure kompleksu Atlantis. Oczywiście, nie pokusiliśmy się o noclegi i spędzenie całego pobytu w tym ekskluzywnym hotelu, bo wiązałoby się to zapewne z bankructwem. Na Bahamach wynajmowaliśmy pokój przez Airbnb, a koszt noclegu to 70 euro za noc i ciężko tutaj o lepszą ofertę. Uznaliśmy za to, że nie można być w Nassau i nie spędzić choćby kilku godzin na legendarnej, rajskiej wyspie Atlantis – „Atlantis Paradise Island”.

Czytajcie więcej na naszym blogu podróżniczo-kulinarnym Obieżysmak!

2 DNI NA BAHAMACH… Z DRINKIEM BAHAMA MAMA!