NA STARCIE: Mój „pierwszy raz” autostopem

Każdy może !

Moje doświadczenie z autostopem było praktycznie żadne (raz gdzieś tam w okolicach Białegostoku), a już na pewno nigdy nie próbowałam tej formy podróżowania za granicą, ale przed wyjazdem przeczytałam u Karola, że działa on super sprawnie na Cyprze. Stwierdziliśmy ok, spróbujemy, oszczędzimy kasę. Fakt jest taki, że z moją orientacją w terenie początki były by trudniejsze, ale z pomocą Filipa poszło nawet nieźle.

Żaden ze mnie znawca tej materii (w internecie znajdziecie dużoooo informacji jak to robić dobrze i bezpiecznie :P), ale to tylko pokazuje, że naprawdę każdy może spróbować tej formy podróżowania. Oczywiście z facetem bezpieczniej, a z kimś raźniej, ale jest mnóstwo osób, które robią to same albo w damskim gronie.

Jakie są minusy ?

No nałaziliśmy się. W poszukiwaniu wylotówki z miasta, dogodnego miejsca, trzeba się trochę nachodzić (przecież nie będziemy tracić pieniędzy na bilety komunikacją miejską). Zajmuje to trochę czasu (chociaż na Cyprze głównie od 2 do 15 minut). Trzeba wyrobić w sobie obojętność na dziwne reakcje przejeżdżających samochodów i ich olewcze podejście (po 5 minutach stania odbierałam to już bardzo personalnie). Jak ktoś nie jest społeczny to mu odradzam (kierowcy chcą Cię poznać!).

Czy to niebezpieczne ?

Na te pierwsze kilkanaście przejazdów poczułam się niepewnie 2 razy. Nasi rumuńscy przyjaciele odwozili nas z Gór Troodos prosto do Limassol (szczęśliwi my), ale kierowca w połowie trasy otworzył sobie piwo. No coż, jechał dalej poprawnie :)

Ostatnia trasa z Limassol do Larnaki, zatrzymuję się auto, pada nazwa miasta i facet otwiera bagażnik. Pierwszy raz nie mamy plecaków ze sobą w aucie, a ja mam w nim wszystko (głupia ja), łącznie z telefonem. Faceci milczą całą drogę (nie gadają nawet do siebie). Obmyślamy plan, jak wysiąść, żeby panowie nie odjechali z naszymi plecaczkami bez nas, ale oczywiście nie ma żadnego problemu (wciąż za mało wierzę w ludzi).

Oczywiście miałam ze sobą faceta (przez co pewnie czekałam dwa razy dłużej na okazję, a on 2 razy szybciej, niż gdyby był sam), ale nie bałabym się powtórzyć tego sama. Czasem gorsze byłoby samotne stanie na smutnej drodze bez możliwości otworzenia do kogoś gęby (tańczenie i ćwiczenia z Chodakowską szybko się nudzą)

Jakie są zatem plusy ?

Zobacz post NA STARCIE: Mój „pierwszy raz” autostopem na blogu autora
Udostępnij

O autorze

займ на карту мгновенно займ на карту быстро займ на карту с плохой кредитной историей